ITSM, Helpdesk en inventarisatie
Voor het algemeen strategisch plannen en uitvoeren van het IT strategie plan verwijzen we hier naar onze IT Manager as a service offering. Een cruciaal onderdeel van het IT plan is het opzetten van professioneel ticket & incident systeem/helpdesk en inventaris systeem voor de KMO.
KMO Ticket & incident oplossing
- Een professioneel IT service desk met ticket per incident
- SLA per incident, mogelijkheid tot prioritizatie
- Mogelijkheid tot kosten analyse op basis van gegevens IT service desk
KMO inventaris oplossing
- Welke assets (pc, printer, router, software, …) heeft de onderneming
- Wie gebruikt en heeft wat, bij ontslag/pensioen
- Welke licenties heb ik en wanneer lopen ze af
- U weet altijd welke versie van OS en applicatie gebruiker heeft als hij belt
L1 support via telefoon en onsite interventies kunnen toegevoegd worden. KMO’s die doorgroeien hebben op een zeker ogenblik ook ISO certificatie nodig. QMS (Quality Management Systemen) en change management gaan dan belangrijk worden en gedocumenteerd moeten worden.
Voor de KMO’s heeft 2M solutions een pragmatische oplossing uitgewerkt om een support model uit te werken. Een voorbeeld hier was de fusie van twee gemeentes die een geintegreerd support model wensten m.b.t wie doet wat wanneer met welke flows, tools, vendors inclusief het aspect GDPR. Voor meer info contacteer ons hier voor een gesprek
